Rehabilitacja

Jesteś tutaj:
  • Oferta
  • Rehabilitacja

Powrót do funkcji po urazie jest procesem naturalnym, zatem każde uszkodzenie w pewnym sensie ulega regeneracji. Różnica polega na tym, czy proces gojenia trwać będzie tydzień, miesiąc, kwartał oraz czy skutki urazu nie dadzą znać o sobie po latach. Wiele zależy od szybkości wprowadzenia rehabilitacji oraz doboru odpowiednich metod.

Metody stosowane w rehabilitacji:

Terapia manualna

30 min:

60 min:

Jest to rodzaj specyficznych zabiegów wykonywanych za pomocą dłoni terapeuty, w celu rozluźnienia tkanek, przywrócenia właściwej ruchomości w stawach oraz elastyczności mięśni.

Fizykoterapia

15 min:

25 min:

Zabiegi z zakresu fizykoterapii skutecznie usuną dolegliwości bólowe i przyspieszą regenrację tkanek. Dzięki temu łatwiej prowadzić terapię i wykonywać odpowiednie ćwiczenia.

Ćwiczenia

30 min:

60 min:

W zależności od przyczyny uszkodzenia dobierane są ćwiczenia, których pacjent uczy się pod okiem terapeuty, by trening móc kontynuować samodzielnie w domu. Ćwiczenia pomogą w zachowaniu właściwej siły mięśni i ruchomości.

Jednorazowe oklejenie:

Jest to metoda aktywnego oklejania elastycznymi plastrami odpowiednich okolic ciała w celu pobudzenia odpowiednich receptorów. Doskonale sprawdzi się w przypadku naciągnięcia mięśni, lekkich skręceniach i obrzękach.

Postępowanie specjalistyczne:

Unieruchomienie

Pomoc w unieruchomieniu:

W cięższych przypadkach skręceń, zwichnięć i przy złamaniach przez lekarza zostaje zlecone unieruchmie. Zadaniem fizjoterapeuty jest nauczenie pacjenta właściwego użytkowania ortezy oraz w razie konieczności poruszania się o kulach.

Wskazania do rehabilitacji:
  • stany po skręceniach, zwichnięciach, złamaniach
  • przygotowanie do zabiegów operacyjnych związanych z układem ruchu:
    endoprotezoplastyka, rekonstrukcja, artroskopia stawu, zespół cieśni nadgarstka
  • okres pooperacyjny
  • choroby układu nerwowego
    stany po udarach, wylewach
  • choroby układu krwionośnego
    stany po zawałach, nadciśnienie
  • znaczne wady postawy:
    skoliozy, płaskostopie koślawość
Celem rehabilitacji jest: